רקע: לצד הפרסומים הבולטים על "אקזיטים" מרשימים וגיוסי ענק, מעט פרסומים מוקדשים לחברות צעירות העומדות בפני אתגרים משמעותיים במישור השיווקי ובגיוס כספים, גם אם הן מחזיקות בטכנולוגיות פורצות דרך הנותנות מענה לבעיות אמיתיות. חברת NANOMEDIC למשל – פיתחה מוצר ייחודי, חדשני ופורץ דרך – וחיפשה את דרכה לחשיפה. החברה פיתחה מכשיר דמוי אקדח (Spincare) ה"יורה" שכבת עור מלאכותית על פצעים/כוויות/נגעים, מחקה את מבנה התאים ומסייע להתחדשות העור. טכנולוגית – המוצר מתבסס על טכנולוגיה מורכבת ביותר שקשה לתאר להדיוטות. עסקית - החברה פונה לחו"ל (נדרשים משאבים אדירים כדי להתבלט) ו"משחקת" במגרש של הגדולים: חברות הפארמה והמכשור הרפואי הנחשבות לעשירות ולחזקות; תקשורתית – בעיתונות הישראלית, מעט מאוד תוכן מוקדש לתחום של מכשור רפואי (בהשוואה, למשל, לתחומי הסייבר או הפרטיות).
המטרה התקשורתית של הפעילות: יצירת קמפיין מודעות (Awareness) נרחב אשר יציג את המוצר באופן ברור במטרה להעניק לו לגיטימציה בקרב קהלי המשקיעים – דבר שיקל ויסייע בגיוס ההון הדרוש להמשך פעילות החברה. מטרות משניות היו להציג את המוצר גם לקהילה הרפואית ולמטופלים, על מנת 'להכשיר' את המוצר בעיניהם ולהציגו כאלטרנטיבה עדיפה על פני הפתרונות הקיימים בשוק.
האתגר: ככלל, לחברה קטנה ולא מקושרת קשה להתבלט בפני משקיעים. מכאן, שהאתגר שמולו ניצבנו היה חד: בהינתן הקשיים המתוארים, כיצד ניתן להסביר את המוצר המורכב בפשטות ולייצר לחברה מקסימום ערך וחשיפה במינימום זמן ומשאבים. מעבר לכך, בעיתונות הישראלית המרכזית, מעט מאוד תוכן מוקדש לתחום של מכשור רפואי.
האסטרטגיה שנבחרה: כדי לשבור את שגרת הידיעות על מוצרים כאלו ואחרים שחברות שונות מקדמות, בחרנו להבליט את המוצר כסוג של "מדע בדיוני" – אך כזה שכבר קיים ומוכן לשימוש.
הביטוי האופרטיבי של האסטרטגיה: על מנת לבדל את המוצר "מכל מה שקיים וידענו עד כה", כללה הכרזה סיפור על "מוצר יוצא דופן"; "הדפסת עור מלאכותי"; "פריצת דרך טכנולוגית"; "קפיצת מדרגה" מדעית ו"שינוי פרדיגמה" בכל הקשור לטיפול בפצעים, כוויות ונגעים דרמטולוגיים, תוך הבלטת החדשנות הישראלית כ"מדע בדיוני" בן קיימא. המפתח היה בפישוט הטכנולוגיה כך ש"תדבר" להדיוטות ובחירת פלטפורמות תקשורתיות ייעודיות, בארץ ובחו"ל, אשר נתפסות כאיכותיות ביותר בעיני משקיעים (העיתונות הכלכלית) וכנגישות לציבור הרחב (תוכניות בוקר או טכנולוגיה בטלוויזיה). מעבר לכך, בכל פעילות תקשורתית (יח"צ אורגני טהור) – הודגם השימוש במוצר פיזית על אנשי התקשורת איתם באנו במגע. הדבר יצר תגובה אוהדת ונדהמת לטובה אשר עוררה גל תקשורת חיובי. מעבר לשורה ארוכה של פרסומים במגוון כלי תקשורת בישראל, פעלנו להחדרת המוצר לביטאונים וירחונים ייעודיים. בנוסף, הצלחנו לייצר עבור החברה חשיפה גם בחו"ל בפלטפורמות מובילות כגון: REUTERS ו-Fast Company. אמינותן של הפלטפורמות, הקרינה על החברה ומוצרה ובכך סייעה בהגשמת המטרה ובגיוס המשקיעים.
התוצאה: הפעילות התקשורתית הביאה לתוצאות העסקיות הרצויות. צירוף המילים NANOMEDIC ו-SPINCARE שהיה בלתי מוכר עת תחילת הפעילות ב-2018, מניב כיום עשרות אלפי תוצאות רובן ככולן בעיתונות הכלכלית והמתמחה בטכנולוגיה ורפואה. המוצר זכה לעשרות פרסומים (כולל בטלוויזיה) בארה"ב, איטליה, צרפת, ספרד, ארגנטינה, רוסיה ו-וייטנאם. ויודגש שמדובר בלקוח ("דוד") שהתמודד מול חברות ענק ומאות מתחרים בארץ ובחו"ל ("גוליית"). הפרסומים הגדילו את העניין בחברה, דבר שהגדיל את כמות הפניות אל החברה, אשר בהמשך התרגמו להשקעות של ממש – כך הפעילות התקשורתית סייעה ותמכה בפעולות לגיוס מיליוני שקלים אשר נועדו להבטיח את המשך פעילותה. בנוסף, גם המטרות המשניות הושגו, בכך שעשרות רופאים מרחבי העולם פנו לחברה במטרה לשכנעה להיכנס לפעילות בבתי החולים שבהם הם פעילים. במקביל, השימוש באחד המטופלים כדובר ו"שגריר" שחווה את הטיפול "על בשרו" דיבר למטופלים פוטנציאליים וסייע בהנגשת המסרים לקהלים לא מקצועיים.
סטטוס: אף שהלקוח הגיע אלינו סקפטי באשר לפוטנציאל העסקי של יחסי ציבור, בתוך זמן קצר יחסית, הוא צבר מוכרות וזכירות גבוהה בקרב גורמי מפתח בקהילה העסקית הרלוונטית לו, כאשר הפרסומים בתקשורת הכלכלית – בארץ ובחו"ל - היוו "חותמת איכות" וחיזוק לטכנולוגיה העילית, הכמעט בדיונית, שפותחה בארץ. בימים אלה, בהישען על המימון שהשיגה, מגייסת החברה שורה של עובדים לצוות, תוך שהיא נערכת לקבלת אישורי FDA אמריקאיים, לאחר שהצליחה להשיג את אישורי משרד הבריאות (אמ"ר) והאיחוד האירופי (CE).
רקע: ישראל היא השיאנית העולמית במספר עורכי הדין לנפש, מה שגורר לתחרות עזה על לקוחות ומביא לשכ"ט ממוצע מהנמוכים בעולם המערבי. חרף תנאים מאתגרים אלו, החליטה DLA PIPER – פירמת עוה"ד מהגדולות בעולם (כ-4,500 עו"ד; בלמעלה מ-90 משרדים; ביותר מ-45 מדינות), להקים בישראל שלוחה, כאשר נקודת הבידול המשמעותית: הענקת גישה בלתי אמצעית לשירותים משפטיים ברמה הגבוהה ביותר בכל כלכלה מובילה בעולם.
המטרה התקשורתית של הפעילות: לתקשר בקרב קהלי היעד הרלוונטיים למשרד בישראל, את היכולות העסקיות והמשפטיות של המשרד בחו"ל; להגדיל את המוכרות והזכירות שלו; ובכך, לתמוך ולסייע בפעילותו העסקית.
האתגר: שוק עורכי דין מקומי מוצף ותחרותי; וחשש להיתפס (בטעות) כאיום על משרדים מקומיים; איסור על חשיפת פעילות משפטית / עסקית של לקוחות הפירמה; ותקציב פרסום / תוכן שיווקי - אפסי.
האסטרטגיה שנבחרה: מינוף תקשורתי של פעילויות שונות אשר נערכו בשיתוף פעולה עם משרדי עו"ד ורו"ח מקומיים שאינם מעניקים שירותים משפטיים מתחרים בחו"ל - לצורך שידור מסרים לפיהם: לא רק שמדובר במשרד הגדול, המקצועי והמקושר בעולם, אלא שגם מדובר במשרד שאינו מהווה איום תחרותי על השחקנים המקומיים.
הביטוי האופרטיבי של האסטרטגיה הוא שבכל פעילות תקשורתית (המבוססת על יחסי ציבור אורגניים) – הצגנו כיצד הנוכחות הבינלאומית המאסיבית של DLA תורמת ללקוח הישראלי ומשמשת כ"שובר-שוויון". מעבר לעשרות פרסומים במדיה הכלכלית, בשנת 2017 בלבד קיימנו למעלה מ-15 אירועים מסוגים וגדלים שונים במגוון תחומים כגון: נדל"ן, מסים, תשתיות, טכנולוגיה ועוד. לכל כנס נתפרה חליפת תוכן מלאה ובכל כנס השגנו סיקור המבוסס על תוכן איכותי - ללא השקעת כסף.
התוצאה: לאורך שנות הפעילות עם משרדנו, הפך הלקוח לאחד המקושרים במשק ומייצג כיום למעלה שורה ארוכה של חברות מובילות. ב-2017 גדל הצוות ב-DLA והמשרד המקומי העביר למשרדים בחו"ל עבודה בהיקפים משמעותיים ביותר.
הכרה: פעילות משרדנו עם הלקוח זיכתה אותו בפרס איגוד יועצי התקשורת בישראל, "האריה השואג", על קמפיין השנה ביחסי ציבור לשנת 2018.
רקע: בתחילת 2017 מנה שוק מתחמי העבודה השיתופיים עשרות שחקנים ותיקים. לאחר פתיחת מרכז ראשון בלונדון, נערכה LABS – רשת מתחמי עבודה בינלאומית - לפתיחת מרכז ראשון בישראל. המתחם בישראל תוכנן לשלוש הקומות העליונות בבניין עזריאלי שרונה, בעל שטח הקומות הגדול בישראל - 2,500 מ"ר. עובדה זו הציפה שאלות לגבי היכולת לאכלס מתחם כה גדול – ועוד באמצעות רשת חדשה ולא מוכרת בשוק תחרותי שמנה שחקנים ותיקים ודומיננטיים.
המטרה התקשורתית: לתקשר לקהלי היעד, בהם חברות טכנולוגיה מובילות וסטארט-אפים משמעותיים, את איכויות המתחם, כדי שישקלו להעביר את מושבם למתחם החדש. מדובר באתגר מורכב: למכור מתחם "לא קיים" ולגייס לקוחות פוטנציאלים לעסקה "על הנייר".
האסטרטגיה שנבחרה: מיצוב LABS כמותג בינלאומי יוקרתי הממוקם במגדל הממותג כמוביל בתחום ההייטק בישראל.
הביטוי האופרטיבי של האסטרטגיה בא לידי ביטוי בביצוע שהתבסס באופן כמעט אבסולוטי על עבודת יח"צ עקבית, בשילוב אייטמים רבים וממוקדים לאוכלוסייה הרלוונטית, לצד שני פיקים משמעותיים שיצרנו וניצלנו: פתיחת שבוע טק-קראנץ' בישראל וייזום כנס הטכנולוגיה בלונדון. זאת, בנוסף לרתימת המיתוג הקיים למגדל למתחם ההולך ומוקם.
התוצאה: מעבר לכל הציפיות, הצליחה LABS להגיע לפתיחה עם 75% אכלוס. כחודשיים לאחר הפתיחה, המתחם אוכלס במלואו על ידי חברות מובילות. בעקבות ההצלחה והביקוש הרב, הוקמו שתי קומות נוספות למתחם הכולל כיום כ-10,000 מ"ר ונחשב לאחד הגדולים בישראל.
הכרה: פעילות משרדנו עם הלקוח זיכתה אותו בפרס איגוד יועצי התקשורת בישראל, "האריה השואג", על קמפיין השנה בקטגוריה טכנולוגיה וסלולר לשנת 2018.